22 april 2022 #Creatie #Marketing #Kennis

Een professionele e-mail handtekening

Wij mogen heel wat re-branding trajecten uitvoeren, start-ups helpen met hun zichtbaarheid en naamsbekendheid én gevestigde namen helpen met verder professionaliseren van hun branding of visuele identiteit.

Naast de ‘standaard’ huisstijl elementen zoals het ontwerpen en ontwikkelen van een website, visitekaartje of andere offline en online communicatiemiddelen, zien wij te vaak dat een duidelijke en professionele e-mail handtekening wordt vergeten. Waarom? Om eerlijk te zijn? Geen idee eigenlijk. Binnen een paar uurtjes ben je namelijk up-and-running! Wij ontwerpen je e-mail handtekening ter akkoord, waarna wij deze coderen en aanleveren in HTML.

Wat is en waarom een HTML ondertekening?

Met een HTML e-mail handtekening kun je afbeeldingen zoals je logo en sociale media icons voorzien van een directe link naar deze kanalen. Dat kun je ook toepassen op de tekst van je handtekening. Op deze manier kun je ontvangers met een eenvoudige klik doorverwijzen.

Daarbij worden deze afbeeldingen niet meer als ‘bijlage’ gezien. Afhankelijk van hoe je ontvanger zijn beveiliging heeft ingesteld worden die namelijk niet getoond of geweerd. Door deze op een server te plaatsen, proberen we te voorkomen dat ontvangers deze missen. Dit blijft echter afhankelijk van de instellingen van de gebruiker én de ontwikkelingen van e-mailprogramma’s.

Een e-mail handtekening blijft echter de perfecte gelegenheid om meer bezoekers naar je website, sociale media kanalen of allerlaatste blog te verwijzen. Uiteraard afhankelijk van wat je wilt bereiken. Daarnaast is het een prima manier om mensen van je contact en adresgegevens te voorzien.

Waarom adviseren wij nog meer om een professionele e-mail handtekening te gebruiken?

1. Meer traffic naar je site en andere kanalen
Zoals hierboven al uitgelegd, breng je op deze manier ook je social media kanalen of andere - voor jou - belangrijke kanalen onder de aandacht. Zo maak je het ontvangers van jouw emails eenvoudig om daar te komen. Je digitale visitekaartje dus.

2. Professionele uitstraling
Wat ziet er betrouwbaarder uit? Een e-mail met een duidelijk en professionele uitstraling óf een mail die eindigt met ‘Groeten Jan’. Je laat zien dat je tijd en moeite erin hebt gestoken om de ontvanger te voorzien van handige informatie.

3. Branding
Jouw e-mail handtekening is een uitstekende gelegenheid om je zichtbaarheid een boost te geven. Het laat de ontvanger zien met wie en welk bedrijf ze zaken doen. Een toegevoegde waarde om zowel je eigen als de identiteit van het bedrijf te versterken.

Waar moet je dan aan denken bij het maken van de e-mail handtekening?

Met deze tips ben je verzekerd van een effectieve handtekening:

  • Houd het kort, bondig en simpel
  • Een goede e-mail handtekening is eenvoudig en overzichtelijk
  • Zorg voor aanklikbare links
  • Zorg minimaal voor deze informatie: Naam, functie, logo, telefoonnummer, website url, email adres.
  • Je kunt de basis informatie aanvullen met: Een foto van jezelf, social media iconen, disclaimer, KvK nummer, NAW-gegevens

Maatwerk e-mail handtekening instellen

Als we je overtuigd hebben we de meerwaarde van een professionele e-mailhandtekening ben je er nog niet. In ons blog over ‘Maatwerk e-mail handtekening instellen’ laten we je zien hoe je deze instelt op verschillende e-mailprogramma’s. 

E-mail handtekening instellen in: