Meer respons uit klanttevredenheids onderzoeken
Natuurlijk is het slim om regelmatig te checken wat jouw klanten van je dienstverlening vinden. Maar hoe krijg je zo veel mogelijk klanten zover om een klanttevredenheidsonderzoek in te vullen?
Samen met onze opdrachtgever Andi Smart Solutions Group bedachten we een smaakvol concept om de respons te verhogen, en met succes!
Van offline naar online
Tot vorig jaar werd klanten gevraagd om een papieren enquête in te vullen en die retour te sturen. Dat kan ook anders, dachten wij. We kondigden per post aan dat de enquête vanaf nu per e-mail zou worden verzonden en vroegen klanten om hun mailbox in de gaten te houden.
De online aanpak maakt het eenvoudiger om de enquête in te vullen, waardoor het responspercentage stijgt. Bovendien is het veel gemakkelijker om de reacties te analyseren, waardoor de opdrachtgever sneller inzicht krijgt in de behoeften en wensen van zijn klanten en hier sneller op kan inspelen.
Een persoonlijk presentje
Aan het einde van deze digitale enquête konden deelnemers hun persoonlijke smaakvoorkeur doorgeven. Waarna ze binnen twee werkdagen een presentje ontvingen voor het "nemen van de maat": een Pyrex maatbeker gevuld met hun favoriete snack, per post verzonden in een gepersonaliseerde verpakking, uiteraard door Andi zelf geproduceerd.
Daag jij ons uit?
Ben jij ook op zoek naar een uniek concept om je conversie te verhogen?
Neem dan contact op met sparren@pp-company.nl of bel naar 046 437 7311