RBL Outdoor - corporate identity en branding
RBL Outdoor staat voor duurzaam en innovatief stadsmeubilair. Je komt de abri's, reclamevitrines en billboards van dit Voerendaalse familiebedrijf in heel Nederland tegen.
RBL outdoor draagt zorg voor digitaal en analoog stadsmeubilair dat past bij de identiteit en uitstraling van een gemeente. Dat maakt al deze objecten uniek. Met innovatieve oplossingen, de keuze voor duurzame materialen en energiezuinige verlichting houden zij oog voor mens en milieu. Voor de toekomst dus.
De merkidentiteit van RBL Outdoor paste niet meer bij de groei en ambities van het bedrijf. Aan ons de taak een professionaliseringsslag door te voeren en het merk opnieuw te positioneren met behoud van de oorspronkelijke huisstijlkleur "groen". Communicatie in vele facetten. Daar draait het om bij RBL Outdoor. Die communicatie komt in detail terug in het gecreëerde patroon. Dit patroon wordt als design element toegepast in alle middelen en is een visuele weergave van de naam "RBL" in morse-code. Diepgang en gelaagdheid in de hele positionering en branding van het concept.
- Strategie
- Content
- Creatie
Informatieve website
RBL Outdoor is hoofdzakelijk actief in de B2B markt. De voornaamste opdrachtgevers zijn gemeentes. De website is niet (in)gericht op verkoop maar behoeft voornamelijk een informatief karakter. Vorm gegeven met aandacht voor innovativiteit, milieubewuste en duurzame oplossingen. Gegoten in een onderscheidend en uniek responsive webdesign. Precies dat waar RBL Outdoor voor staat. Ontwikkeld in Concrete, hét open source content management systeem.