laat je merk spreken

BrandCircle®

Bedrijven die investeren in het bouwen van een sterk merk zijn aantoonbaar succesvoller.

Ze hebben een duidelijk en uniek verhaal, een herkenbare uitstraling en weten mensen emotioneel te raken. Precies dát maakt het verschil. Met de BrandCircle® bieden we een creatieve en doordachte methode om jouw bedrijf te bouwen als merk. Een concreet proces waarmee je je positionering, identiteit en communicatie stevig neerzet.

Het proces verloopt in grote lijnen als volgt.

Drie duidelijke stappen. Om samen, én met focus, een fundament te leggen waarop we jouw merk bouwen, vormgeven en lanceren.

Stap 1

het fundament

Stap 2

het bouwen

Stap 3

lanceren en optimaliseren

Stap 1

Het fundament

In stap 1 leggen we spelenderwijs het verhaal én het merk bloot. We gaan met elkaar in gesprek en maken keuzes over wat echt belangrijk is. Dat doen we in drie sessies:

In deze eerste sessie richten we ons op de markt waarin jouw bedrijf actief is. We analyseren markttrends, identificeren concurrenten en onderzoeken je huidige marktpositie. Zo krijgen we een helder beeld van de externe factoren die het merk beïnvloeden. 

De tweede sessie draait om de doelgroep. We definiëren wie jouw ideale klant is, wat hun behoeften en pijnpunten zijn, en hoe jouw merk daarop inspeelt. Zo stemmen we het merk beter af op de wensen en verwachtingen van je klanten. 

In de derde sessie focussen we op de organisatie zelf. We kijken naar bedrijfswaarden, missie, visie, personeel en unieke eigenschappen. We onderzoeken wat jouw bedrijf onderscheidt van anderen en hoe we dat onderdeel maken van een krachtige merkidentiteit. 

Stap 2

Het bouwen

Na het leggen van een stevig fundament gaan we over naar de bouwfase. Hier werken we aan de concrete uitwerking van jouw merkidentiteit – zowel verbaal als visueel.

Op basis van de inzichten uit de fundament-sessies ontwikkelen we een helder merkverhaal en een merkbelofte aan jouw doelgroep. Een onderscheidend verhaal dat de basis vormt voor het merk. Vorm volgt inhoud. 

We ontwerpen een visuele merkidentiteit en bepalen de tone-of-voice en beeldtaal die het beste bij jouw merk passen en perfect aansluiten bij de doelgroep. Een visueel concept met brand assets, kleuren, typografie en meer om je merk tot leven te brengen. Dit zorgt voor consistentie in alle toekomstige marketing- en communicatie-uitingen. 

Je merk staat en is klaar om de markt te veroveren. We inventariseren samen de touchpoints en middelen die voorzien moeten worden van je nieuwe branding. Zo zorgen we voor een eenduidig en consistent verhaal en beeld richting je doelgroep. Online, offline en alles daartussenin. Van website tot briefpapier, van creatieve campagne tot magazine. 

Stap 3

Lanceren en optimaliseren

We zijn er tijdens én na de lancering. We helpen je op weg met heldere guidelines, een brandbook en een logo- en beeldenbank.

We begeleiden of adviseren over het vervolg en bewaken je nieuwe merk. Periodiek zitten we samen om feedback uit de markt en van klanten te analyseren en te optimaliseren waar nodig. Geen tijd of capaciteit? Dan nemen wij je merkactivatie graag uit handen.

ontdek de BrandCircle® en maak kennis

Heb je het gevoel dat je actie moet ondernemen, maar kun je de vinger nog niet op de vraag of het probleem leggen?