Grote verandering voor Facebook-pagina's in 2018

23 januari 2018

Facebook gaat drastisch het roer omgooien in 2018. De komende weken gaat Facebook veel meer nadruk leggen op berichten van vrienden en familie. Berichten van Facebook-pagina's worden minder belangrijk.

Het soort content dat wordt gebruikt maakt veel verschil. Berichten waarop wordt gereageerd worden door het algoritme hoger geclassificeerd. Berichten die gebruikers een 'passieve ervaring' geven worden als minder goed gekenmerkt door het algoritme. Belangrijk is dat er echte conversaties ontstaan zodat het bericht wordt vertoond in de tijdlijn van mensen. Dit geldt voor het organisch bereik. Adverteren op Facebook blijft mogelijk en berichten en advertenties die interactie oproepen zullen het succesvolst zijn.

Als u voor meer zichtbaarheid wil zorgen dan is het plaatsen van deelbare content belangrijk. Ook content die conversaties uitlokt zoals bijvoorbeeld live-video van evenementen. Het is ook mogelijk om volgers vragen hun voorkeuren aan te passen. Dit kan door aan de linkerkant onder op de drie bolletjes naast ‘Nieuwsoverzicht’ (links van je tijdlijn) te klikken. Kies ‘Voorkeuren bewerken’, klik op ‘Geef aan van wie je het eerst berichten wilt zien’ en kies daar voor de betreffende Facebook-pagina. In de smartphone-app is dit ook mogelijk. Klik op het hamburger-menu, scrol naar ‘Help en instellingen’ en kies ‘Voorkeuren voor nieuwsoverzicht’. Daar kunt u vervolgens klikken op ‘Geef aan van wie je het eerst berichten wilt zien’ 

Kijk ook naar andere mogelijkheden zoals bijvoorbeeld zoekmachine adverteren en emailmarketing. Vanzelfsprekend kunnen wij ondersteunen met het ontwikkelen van deelbare content en Facebook-adverteren. Stuur gerust een mail naar sales@pp-company.nl of bel met 046 437 73 11.

Veranderingen Facebook-pagina's 2018